Google Maps – miejsce na Twoją reklamę i reputacje

Wszyscy bardzo chętnie używamy Google Maps. W końcu bez tej usługi ciężko byłoby podróżować do nieznanych nam miast, a poruszanie zagranicą zostałoby się znacząco utrudnione. Okazuje się, że Google Maps to również doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku i reklamę. Niedawno dodana opcja, która umożliwia przeglądanie lokalnych usług, firm czy miejsc spotkała się ze sporym entuzjazmem internautów. Warto ją wykorzystać, aby zaistnieć w sieci.

Dopóki pod wzmianką o firmie będą umieszczane tylko pozytywne rekomendacje z pewnością możesz spać spokojnie. Zła wiadomość jest taka, że w sieci prędzej lub później zetkniesz się również z negatywnymi komentarzami, na które należy reagować w ciągu 24 godzin. Znajdą się również opinie na tyle rażące, które będzie trzeba koniecznie usunąć dla dobra reputacji marki.

Warsaw Media House pomagając klientom troszczyć się o wizerunek w sieci przekonała się, że w Google Maps nieprzychylne komentarze potrafią powstawać niczym grzyby po deszczu. W każdej chwili możesz paść ofiarą hejtera lub nieuczciwej konkurencji, których celem będzie zniszczenie reputacji przedsiębiorstwa poprzez publikacje fałszywych opinii w często używanej Google Maps. Niestety walka z negatywnymi opiniami wystawionymi dla konkretnego punktu firmy bywa tutaj trudna.  Jak usunąć opinie z Google Maps, aby chronić wizerunek Twojej firmy? Podpowiedzi od zespołu WMH znajdziesz poniżej.

Zawalcz o dobre imię firmy w Google Maps

Negatywne opinie są wystawiane na kilka sposobów. Przede wszystkim należy dowiedzieć się, czy opinia została opublikowana w sposób sztuczny automatycznie. Oznacza to, sytuacje w której nagle Twoje przedsiębiorstwo otrzymuje w bardzo krótkim czasie całą serie negatywnych wzmianek, co zaczyna powtarzać się w systematycznym cyklu. W ten sposób działają fałszywe konta, które powstały w celu publikacji negatywnych opinii zamieszczanych pod kątami różnych firm. Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że nie Ty pierwszy padłeś ofiarą takiego ataku. W Warsaw Media Hause już spotkaliśmy się z takim przypadkiem.

Zalecamy, aby w takiej sytuacji natychmiast skontaktować się z Google zgłaszając prośbę o zablokowanie ataku sztucznie generowanych opinii. Dodatkowo sprawdza się poinformowanie swoich klientów o zaistniałym wydarzeniu poprzez zamieszczenie odpowiedniego komunikatu w social mediach, na stronie www, a nawet poprzez wysyłkę specjalnego mailingu. W ten sposób zyskujesz przewagę w walce o reputację marki, a Google samodzielnie zrobi wszystko, aby jak najszybciej usunąć opinię z Google Maps.

Zupełnie inaczej postępuje się, gdy negatywna opinia została wystawiona przez prawdziwego internautę i rażąco uderza w dobre imię firmy, zawierając nieprzychylny komentarz. Co przez to rozumiemy? Warsaw Media Hause na co dzień spotyka się z hejtem w sieci, jego najczęstsze formy to używanie wulgaryzmów, personalne obrażanie, a także nawoływanie do nienawiści.

WMH zaleca zgłoszenie opinii do usunięcia wraz z odpowiednio przygotowanym UZASADNIENIEM naszej prośby kierowanej do Google. Bez tej części opinie zostaną pozostawione!  Treść uzasadnienia powinna jednoznacznie wskazywać słuszność naszego zgłoszenia. Google może zignorować nieuzasadnioną prośbę, ponieważ zdarzają się liczne przypadki, w których firmy po prostu chcą usunąć uzyskaną od internautów niską ocenę. Oznacza to, że aby usunąć opinie w Google Maps musimy zalogować się do miejsc dla firm Google, następnie wybrać własną firmę i przejść do zakładki opisanej jako opinie. To tam znajdziemy wizytówki, gdzie mamy możliwość zgłaszania zebranych opinii jako te posiadające nieodpowiednią treść. Potem zaznaczamy powód zgłoszenia wskazując rodzaj dokonanego naruszenia, może to być publikacja opinii:

–  z nieodpowiednią, wyrażającą przemoc lub nienawiść zawartością

– zawierającej spam bądź treść czysto reklamową

– niepowiązanej z tematem danej firmy i jej działalności

Google po spełnieniu wspomnianych warunków rozpatrzy naszą sprawę, a informacja o tym czy usunięto opinię w Google Maps przyjdzie na naszego maila.

W Google Maps Warsaw Media House nie raz natknęło się na opinie, które nie nadawały się do usunięcia przez Google, ponieważ brakowało odpowiednich dowodów na wskazanie naruszenia lub po prostu zgadzały się one z prawdą i wina rzeczywiście leżała po stronie firmy. Na szczęście w takich sytuacjach również można obronić e-wizerunek marki. W jaki sposób? WMH namawia, aby zawsze odwoływać się do wskazanych zaniechań i szukać rozwiązania problemu zachęcając autora negatywnej opinii do osobistego kontaktu telefonicznego lub mailowego. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że dzięki dobrym negocjacjom i zrekompensowaniu straty klienta, on sam usunie na nasza prośbę wystawioną opinie.

Aby nie dać się zaskoczyć nagłym, negatywnym opiniom w Google Maps i pozostałych miejscach sieci Warsaw Media House zaleca regularny monitoring internetu. Dzięki niemu masz 100% pewności, jak danego dnia wygląda wizerunek Twojej firmy w sieci i w każdym przypadku możesz szybko reagować zarówno na dobre jak i złe publikacje. Doskonale wiemy, że zadanie to jest bardzo czasochłonne. Dlatego zawsze służymy wparciem w trosce o Twój e-wizerunek. Więcej  WMH dowiesz się tutaj – www.wmh.agency

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.