Bałagan na biurku – jak sobie z nim poradzić?

Aby wykonywać swoje zawodowe obowiązki sprawnie, szybko i bez zbędnych problemów, należy robić to w odpowiednich warunkach. W przypadku pracowników biurowych kluczowe jest zwłaszcza posiadanie łatwego dostępu do wszystkich niezbędnych artykułów papierniczych, urządzeń elektronicznych oraz dokumentów. W jaki sposób zatroszczyć się o właściwą organizację w miejscu pracy? Oto kilka cennych rad!

Sprzątaj na bieżąco

Aby cieszyć się porządkiem na biurku rozsądnie będzie zadbać o niego poprzez pozbycie się niepotrzebnych przedmiotów. Papiery, z których już nie korzystamy, na bieżąco archiwizujmy lub niszczmy przy pomocy niszczarki. Segregatory odkładajmy na półki. Starajmy się od razu zabierać do kuchni kubek, który opróżniliśmy z kawy.

Używaj jednego, ale lepszego produktu

Zrezygnuj także z nadmiaru ołówków i długopisów. Znacznie lepiej będzie zainwestować w jeden porządny produkt danego typu, który spełni wszystkie nasze oczekiwania i nie zabierze zbyt wiele przestrzeni. Godny polecenia jest między innymi długopis Parkera, który gwarantuje komfort użytkowania i precyzyjne efekty. Starajmy się zagospodarować także szuflady, jeśli je oczywiście posiadamy, a nie tylko blat biurka. Dzięki temu zyskamy sporo dodatkowego miejsca, a to, co potrzebne wciąż będziemy posiadać na wyciągnięcie ręki.

Sortuj dokumenty

Na samym początku powinieneś pamiętać, aby koniecznie sortować dokumenty. Najlepiej będzie robić to przy pomocy teczek oraz segregatorów, które umożliwią zachowanie właściwego podziału papierów i zapewnią do nich łatwy dostęp. Bardzo ciekawym i praktycznym rozwiązaniem są lekkie organizery z tworzywa sztucznego, które pełnią rolę rzędu kilku półek. Szybko opiszesz każdą z nich i przyporządkujesz do nich papiery, pozbywając się nieporządku na blacie.

Organizacja niewielkich artykułów

Z reguły na każdym biurku znajduje się sporo niewielkich artykułów papierniczych i przyrządów, które mogą się rozsypać, zgubić lub przyczynić do stworzenia chaosu. Unikniemy tego zaopatrując się w organizery na biurko. Są one dedykowane różnego rodzaju przedmiotom, dlatego będziemy mogli zadziałać kompleksowo. Niewielki organizer na spinacze sprawi, że już zawsze będą w jednym, ściśle określonym miejscu i nie wpadną tam, gdzie nie powinny. Na tej samej zasadzie funkcjonują te przeznaczone na długopisy, ołówki oraz mazaki.

Łatwo można zauważyć, że istnieje tak wiele sposobów na utrzymanie ładu na biurku, że każdy znajdzie taki, który będzie najbardziej mu odpowiadał. To znacznie prostsze niż mogłoby się wydawać i nie wiąże się właściwie z żadnymi wyrzeczeniami!

1 komentarz

  1. Marcin Odpowiedz

    Na pewno pomocne będzie zutylizowanie niepotrzebnych dokumentów.

    Polecam zaopatrzyć się w niszczarkę do dokumentów, którą można kupić tutaj:

    doniszczarki.pl/laminatory.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.