Suzuki Beleno zachwyca kierowców nie tylko przestrzenią, ale także wszechstronnością i obietnicą niskiego spalania. Co warto wiedzieć o Suzuki Beleno 1,2 w wersji Hybrid? Oto test przedstawiający najważniejsze informacje dotyczące zarówno marki, jak i samego modelu!
O marce
Suzuki to jeden z japońskich koncernów, które cieszą się ogromną popularnością nie tylko w krajach Azji, ale także Europy. Suzuki produkuje silniki nie tylko do samochodów osobowych, ale także do jachtów, czy motocykli. Co ciekawe, pierwsze prototypy samochodów marki suzuki powstały już w latach 30. XX wieku. Niestety na pierwszą propozycję dopuszczoną do ruchu trzeba było jeszcze bardzo długo poczekać. Pierwszy samochód, który wyjechał z fabryki Suzuki, uczynił to w 1955 roku. Nazywał się Suzuki Suzulight. Nieco później na drogi wyjechał Fronte 800, który miał już w sobie silnik benzynowy. Wcześniej Japończycy bardzo chętnie współpracowali z Fiatem. Od wielu lat koncern ten tworzy samochody, które cieszą się ogromną sprzedażą oraz zaufaniem klientów. Teraz Suzuki postanowiło wejść na rynek ze swoją wersją hybrydy.
Suzuki Belano 1,2 Hybrid
Przestronność wnętrza
Tak naprawdę konkurencja w tak zwanym sektorze B jest olbrzymia. Trudno się wybić i zaskoczyć kierowców tanimi i skutecznymi rozwiązaniami. Suzuki to jednak światowy lider w konstruowaniu niewielkich samochodów. Dlaczego takie warianty, jak Suzuki Belano właściwie pojawiły się w salonach? Stało się tak dlatego, że samochody z grupy B kupowane są z dwóch głównych przyczyn. Cechuje je nie tylko niska cena, a ale także mobilność, zwłaszcza w mieście. To pierwszy atut samochodu hybrydowego zaproponowanego przez markę Suzuki. Belano to jedno z największych zaskoczeń tego koncernu. Cechuje go nieco większa ilość miejsca jak w poprzednich wersjach samochodów. Czy jednak przestrzeń to jedyny atut tego samochodu?
Stylistyka pojazdu
Z zewnątrz Suzuki Belano wygląda niczym uśmiechnięty samochód. Od pierwszej chwili wprawia w doskonały nastrój i sprawia świetne wrażenie. Z pewnością jego nowoczesny design wyróżnia się na tle innych samochodów na drodze. Samochód jest smukły dzięki stosunkowo niewielkim reflektorom, jednak dodatkowe lampy biksenonowe HID poprawiają kąt światła i poprawiają pole widzenia. Deska rozdzielcza cechuje się prostotą i elegancją. Materiały zastosowane do obszycia foteli są klasyczne, ciemne i trwałe. W nieco bogatszych wersjach dostępne są podłokietniki skrywające schowek. Kierowca i pasażerowie mogą liczyć także na miejsca do przechowywania picia.
Nowoczesny system multimedialny
Na pierwszy rzut oka widać multimedialny system prezentujący się niezwykle nowocześnie. Dzięki niemu można nie tylko słuchać muzyki, czy dotrzeć do celu dzięki nawigacji, ale także rozmawiać poprzez system głośnomówiący. Do tego doliczyć należy także wybieranie głosowe ułatwiające porozumiewanie się podczas jazdy. Za tak niewielkie pieniądze zarówno wnętrze, jak i zewnętrzny obraz samochodu prezentują się doskonale.
Nowoczesny napęd Suzuki Belano jest jednym z niewielu propozycji, które zawierają w sobie system hybrydowy. Model ten dostępny jest w dwóch wersjach- 90 KM i 120 Nm w przypadku silnika o pojemności 1,2 l DualJET. Dzięki silnikowi elektrycznemu możliwe jest skuteczne zredukowanie ilości zużywanego paliwa. Samochód jest niezwykle zwinny i dynamiczny, a dzieje się tak za sprawą 5- biegowej skrzyni biegów, która w mieście radzi sobie doskonale. Nieco gorzej sytuacja prezentuje się wówczas, kiedy na dłuższych trasach samochód rozpędzi się do 120 km/h. Generuje wtedy niemały hałas.
Ekonomia jazdy
Samochód Suzuki Beleno 1,2 Hybrid jest także oszczędny. Na trasie średnie zużycie paliwa wynosi co najwyżej 4,7 litra. W momencie nieco szybszej jazdy wynik ten wynosi 6,2 litra, natomiast prędkość 140 km/h wiążę się ze spalaniem do nawet 7 litrów. Warto jednak podkreślić, że niemałe znaczenie na zużycie paliwa ma podatność samochodu na podmuchy powietrza. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje wokół 6,5 litra.
Suzuki Belano 1,2 Hybrid- Niezawodny w mieście
Optymalnym miejscem, w którym samochód ten będzie czuł się najlepiej, jest bez wątpienia miasto. Wyższe obroty sprawiają znacznie większe ruchy podwozia, przez co kierowca musi wykazać się precyzją podczas jazdy. Braki te rekompensuje jednak specjalny system, który montowany jest w samochodach stosunkowo rzadko. Mowa o systemie Radar Brake Support. Informuje on o niezachowywaniu odpowiedniej odległości od samochodu, który porusza się przed nami. W razie potrzeby samochód sam wyhamowuje, co z pewnością poprawia bezpieczeństwo na drodze i wyzwala w kierowcy wytworzenie pozytywnych nawyków. Cena samochodu to około 65 tysięcy złotych.
Bardzo fajna hybryda. Idzie w niej wyprostować nogi, a nie jak w odpowiednikach innych firm. Auto dla całej rodziny